CAF

iDevide ikoon CAF mudel

Caf mudel on spetsiaalselt välja töötatud Euroopa Liidu poolt avaliku teenistuse jaoks. Raamistik tugineb Ühtsele Hindamismudelile ja seda haldab Euroopa avaliku halduse instituut (European Institute of Public Administration). Mudel tugineb enesehindamisele.

enesehindamine

  • org. tegevuste ja tulemuste regulaarne süstemaatiline ülevaatus
  • analüüsimine
  • tulemuslikkus
  • tegevuste järjepidevus
  • arendusvõimalused t(ugevad küljed ja nõrgad - parendus) - seotud strateegilise planeerimisega või konkursil osalemisega või meeskonnatunde tugevdamisega
  • Kus me oleme? Kuidas sinna jõudsime? Kuhu läheme? Kuida läheme?

üldine hindamisraamistik CAF - Common Assessment Framework

  • eesmärk: arvestada avaliku sektori organisatsioonide unikaalseid tunnuseid, tööriist org tulemuslikkuse parandamiseks, ühenduslüli erinevate k.j. mudelite vahel võrdlev analüüs
  • mis?  kõrge üldistustasemega raamistik, sarnaneb EFQM MM-iga
  • kes? EL avaliku sektori org-d
  • kuidas? 9 komponenti, jagunevad alakristeeriumideks, millel oma indikaatorid, mida hinnatakse 5-palliga, max 45p



img48_8

CAF kvaliteedimudel - enesehindamise etapid

  • planeerimine tippjuhtkonna pühendumus
  • CAF kasutamise ja enesehindamise eesmärkide kokkuleppimine
  • eestvedaja määramine - (1) nädal
  • hindamismeeskonna moodustamine ja info kogumine - (2)
  • läbiviimine - individ. (3), konsensuskoosolek (4)
  • tulemuste kasutamine, tulemustest teavitamine ja parenduseesmärkide prioritiseerimine
  • tegevusplaani koostamine ja elluviimine
  • tegevuste jälgimine, enesehindamise kordamine

Närep, K.

CAF kvaliteedimudel - enesehindamine

  • ootused ja tulemuste tasakaal
  • pole täppisteadus (vt hinnete põhjusi)
  • hinnangud peavad põhinema faktidel
  • olema tõendatavad (välishindamise objektiivsus)
  • annab suunised, aga ei kehti kõigile org-dele ühtemoodi ja ühesugustes tingimustes
  • pole konkurentsi õhutamiseks (eesmärk mitte kõrged hinded, vaid teistelt õppimine)
Närep, K.