Konstruktivism õppetegevuses

Tähtsal kohal on suhtlus õpetajatel omavahel, õpilastel omavahel ning õpetaja ja õpilase vahel. Õpetaja ülesandeks on organiseerida, stimuleerida, motiveerida, nõustada arvestades kõikide õpilaste erinevusi ja teadmistepagasit.

Õpetaja ei ole enam "asjatundja", kes jagab "õigeid" teadmisi ja tegevusmalle klassile, vaid ta on ressurss, mille ülesandeks on anda õppijale võimalus leida endas olemasolev potensiaal ja seda kasutada, äratada õpilases küsimusi, probleeme ja ergutada teda mõtlema.

Õpetaja peab leidma õiged viisid õpilaste motiveerimiseks, arvestades sealjuures kõikide õpilaste võimeid ning teadmistepagasit. Keskne koht on rühmatööl ning kogemusel learning - by - doing (õppimine läbi tegevuse/kogemuse).

Õpetaja peab õppetunni vältel kaasama õpilasi jättes ennast tahaplaanile, kuid samas ka õpilase jaoks olemas olema.

 

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 License