ÕPITEOORIATE VÕRDLUS

BIHEIVIORISTLIK SUUND  
Plussid Probleemid

tegevus on kontrollitav ja juhitav

objektiivne hindamine

kiire faktiomandamine

mõõdetavus

käsitleb mehhaanilist õppimist

õpetajal lihtne õpeprotsessi juhtida

süsteemsus

teaduslik teadmine

väline motivatsioon

mälu treenimine

valmisteadmised

pinnapealsus (õpetamises, hindamises)

autoritaarsus, ühesuunalisus

faktid ei seostu kogemusega

ei hinnata protsessi

õppija passiivsus, õppija vastutus madal

isiksust ei arvestata

ei nõuta õpetajalt innovaatilisust

õppija ei loo seoseid

 

KOGNITIIVNE SUUND
 
Plussid

 Probleemid

teadlikkus

tõlgendamine

loovus

individuaalsuse arvestamine

vastastikune areng

ennastjuhtiv, aktiivne õppija

hinnatakse protsessi

õpetaja on õpiprotsessi suunaja

õpetaja on loominguline ja analüütiline

õppija tajub seoseid

õppija arendab mõtlemist     

 valmismudeleid ei ole

hinnangu subjektiivsus

ei sobi passiivsele õppijale

ei käsitle mehhaanilist õppimist

õpetajale kõrged nõudmised

õpetaja suur vastutus

tulemusi on raske mõõta

õppijal on suur koormus ja vastutus 

 

 KONSTRUKTIVISTLIK SUUND
 
 Plussid  Probleemid

 uus teadmine ja kogemus

õppija on aktiivne ja iseseisev

teadmiste ja keskkonna suhe

õpetaja on suunaja ja toetaja

integreeritud, seostatud ja süsteemne teadmine

protsessi hindamine

õppija vastutus

avatus

arvestatakse õppija eelnevat kogemust 

 vajalikõppija ja õpetaja küpsus

õpetaja vastutus

vajab head ettevalmistust õpetaja poolt (meetodid, õpikeskkond)

õpetajal on vaja teada õppija tausta

õppija sõltub liidrist 

 HUMANISTLIK SUUND
 
 Plussid Probleemid

 dialoog, õppimine koos õppijatega

protsessi hindamine

individuaalne lähenemine

isiksuse arvestamine

eneseteadvuse tugevdamine

usk inimesse, tema tahtesse areneda

loovuse rakendamine

avatus, positiivsuse esiletoomine 

 vajalik õppija ja õpetaja küpsus

raske hinnata tulemusi

raske sobitada aineid

tulemused sõltuvad pühendumisest

õppija sõltub liigselt motivatsioonist

iseseisvus 

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 License