ÕPITEOORIATE VÕRDLUS
BIHEIVIORISTLIK SUUND | |
Plussid | Probleemid |
tegevus on kontrollitav ja juhitav objektiivne hindamine kiire faktiomandamine mõõdetavus käsitleb mehhaanilist õppimist õpetajal lihtne õpeprotsessi juhtida süsteemsus teaduslik teadmine väline motivatsioon mälu treenimine |
valmisteadmised pinnapealsus (õpetamises, hindamises) autoritaarsus, ühesuunalisus faktid ei seostu kogemusega ei hinnata protsessi õppija passiivsus, õppija vastutus madal isiksust ei arvestata ei nõuta õpetajalt innovaatilisust õppija ei loo seoseid
|
KOGNITIIVNE SUUND |
|
Plussid |
Probleemid |
teadlikkus tõlgendamine loovus individuaalsuse arvestamine vastastikune areng ennastjuhtiv, aktiivne õppija hinnatakse protsessi õpetaja on õpiprotsessi suunaja õpetaja on loominguline ja analüütiline õppija tajub seoseid õppija arendab mõtlemist |
valmismudeleid ei ole hinnangu subjektiivsus ei sobi passiivsele õppijale ei käsitle mehhaanilist õppimist õpetajale kõrged nõudmised õpetaja suur vastutus tulemusi on raske mõõta õppijal on suur koormus ja vastutus
|
KONSTRUKTIVISTLIK SUUND |
|
Plussid | Probleemid |
uus teadmine ja kogemus õppija on aktiivne ja iseseisev teadmiste ja keskkonna suhe õpetaja on suunaja ja toetaja integreeritud, seostatud ja süsteemne teadmine protsessi hindamine õppija vastutus avatus arvestatakse õppija eelnevat kogemust |
vajalikõppija ja õpetaja küpsus õpetaja vastutus vajab head ettevalmistust õpetaja poolt (meetodid, õpikeskkond) õpetajal on vaja teada õppija tausta õppija sõltub liidrist |
HUMANISTLIK SUUND |
|
Plussid | Probleemid |
dialoog, õppimine koos õppijatega protsessi hindamine individuaalne lähenemine isiksuse arvestamine eneseteadvuse tugevdamine usk inimesse, tema tahtesse areneda loovuse rakendamine avatus, positiivsuse esiletoomine |
vajalik õppija ja õpetaja küpsus raske hinnata tulemusi raske sobitada aineid tulemused sõltuvad pühendumisest õppija sõltub liigselt motivatsioonist iseseisvus |
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 License