Partnerlussuhte loomise vajadus avalikus sektoris

Considine (2008) toob oma artiklis „The Power of Partnership: States and Solidarities in the Global Era" välja, et partnerluse tingib see, et sõltuvus teistest süsteemidest ja organisatsioonidest on suur ehk kaasajal on vajalik uus, teisi osapooli kaasav n-ö võrgustikuvalitsus.

Võrgustikku on vaja, kuna:

—tekib sünergia probleemide lahendamisel, asju vaadeldakse mitte ainult oma organisatsiooni mätta otsast;

—KOV on kohalikest probleemidest paremini informeeritud, kui riik;

—edu eelkõige pikaajalisel partnerlusel ja juhitud kliendisuhetel;

—informaalne kommunikatsioon;

—võrgustik asub väljaspool ühe organisatsiooni igapäevarutiine ja kontrollisüsteemi;

—võrgustik arendab oma "isiklikud" reeglid;

—pidev kokku leppimine vajab rohkem avatust kui tavapärane hierarhiline organisatsioonistruktuur seda võimaldab;

 

Võrgustiku plussid on Considine (2008) sõnul:

—kohalike oludega seotud paindlikkus ja erinevate teenuste pakkumine lähtuvalt kohalikust vajadusest;

—tekib välise põhjuseta, mis on alus uue, jätkusuutliku hübriidinstitutsiooni tekkimiseks;

—pakub tööd kohalikele tegijatele, rakendab nende oskusi ja teadmisi;

—kohalikud saavad ise prioriteete defineerida;

—ressursside mobiliseerimine;

—suurima mõju saavutamine;

—kriisisituatsioonide lahendamine (nt kohaliku suurettevõtte sulgemine, sellega kaasnev töötus, sotsiaalse toimetuleku vähenemine, õiguserikkumiste arvu kasv jmt);

—KOV, eraorganisatsioonide ja MTÜde erinev huvi ja vaatenurk asjale;

—oluline info on kättesaadav ilma bürokraatliku barjäärita;

—eesmärk kohaliku majanduse elavdamine ja sotsiaalne areng ja elukvaliteedi tõstmine;

—kui koordineerimise parandamine on ebapiisav, saab luua uusi teenuseid;

—kogukond suudab kohalikke mõjutada sotsialiseerimise abil intensiivsemalt.

 

Samas väidavad Sarjanen ja Raivola (2000), et turvavõrgustiku suurimad miinused on:

—õhkkond keskendub kaitsmisele, mitte aktiivsele tegutsemisele;

—projektiväsimus ja lühiajaline mõju;

—ühistööks vajalikke kokkupuutepunkte on raske leida;

—tegevuse kandepind on sageli liiga kitsas;

—piisava eestvedamiseta hääbub;

—poliitiliselt haavatav;

—ärimaailm huvitub alles siis, kui näeb otsest kasu;

—ametnikkond ei pruugi kaasa tulla või vahetub tihti;

—probleemid kuhjuvad piiripelasetesse valdkondadesse, kus on vähe ressursse;

—sihtinvesteeringud soodustavad aktiivsemaid, n-ö nõrgematel napib raha.

 

Considine väitel on avalikus sektoris võrgustikke vaja, kuna:
nii saab oma tegematajätmised ja vastutuse teiste osapoolte kaela ajada
tekib sünergia, kuna iga osaleja näeb probleemi ja selle lahendusvõimalusi oma mätta otsast
kriitiliste probleemide lahendamiseks saab kasutada eri osapoolte ressursse
infot saab kiiremini edastada ja tõlgendada
kohalikud teavad paremini kui riik, milliseid avalikke teenuseid vaja on



iDevide ikoon Mõtisklus
Mis on Sinu arvates võrgustikuteooria positiivsed- negatiivsed küljed, millega võiks praktikas arvestada? Palun põhjenda.
iDevide ikoon Mõtisklus
Milliseid riskide maandamise meetmeid Sinu arvates võiks rakendada, et turvavõrgustiku toimivust tõsta? Miks?

 

iDevide ikoon Mõtisklus
Milliseid seoseid võib kontrolli-, ühiskonna- ja probleemikeskse korrakaitsestrateegiate (mudelite) ja taktikate ning avaliku halduse kontseptsioonide vahel leida? Palun põhjenda oma väiteid.