Partnerlussuhte loomise vajadus avalikus sektoris
Võrgustikku on vaja, kuna:
tekib sünergia probleemide lahendamisel, asju vaadeldakse mitte ainult oma organisatsiooni mätta otsast;
KOV on kohalikest probleemidest paremini informeeritud, kui riik;
edu eelkõige pikaajalisel partnerlusel ja juhitud kliendisuhetel;
informaalne kommunikatsioon;
võrgustik asub väljaspool ühe organisatsiooni igapäevarutiine ja kontrollisüsteemi;
võrgustik arendab oma "isiklikud" reeglid;
pidev kokku leppimine vajab rohkem avatust kui tavapärane hierarhiline organisatsioonistruktuur seda võimaldab;
Võrgustiku plussid on Considine (2008) sõnul:
kohalike oludega seotud paindlikkus ja erinevate teenuste pakkumine lähtuvalt kohalikust vajadusest;
tekib välise põhjuseta, mis on alus uue, jätkusuutliku hübriidinstitutsiooni tekkimiseks;
pakub tööd kohalikele tegijatele, rakendab nende oskusi ja teadmisi;
kohalikud saavad ise prioriteete defineerida;
ressursside mobiliseerimine;
suurima mõju saavutamine;
kriisisituatsioonide lahendamine (nt kohaliku suurettevõtte sulgemine, sellega kaasnev töötus, sotsiaalse toimetuleku vähenemine, õiguserikkumiste arvu kasv jmt);
KOV, eraorganisatsioonide ja MTÜde erinev huvi ja vaatenurk asjale;
oluline info on kättesaadav ilma bürokraatliku barjäärita;
eesmärk kohaliku majanduse elavdamine ja sotsiaalne areng ja elukvaliteedi tõstmine;
kui koordineerimise parandamine on ebapiisav, saab luua uusi teenuseid;
kogukond suudab kohalikke mõjutada sotsialiseerimise abil intensiivsemalt.
Samas väidavad Sarjanen ja Raivola (2000), et turvavõrgustiku suurimad miinused on:
õhkkond keskendub kaitsmisele, mitte aktiivsele tegutsemisele;
projektiväsimus ja lühiajaline mõju;
ühistööks vajalikke kokkupuutepunkte on raske leida;
tegevuse kandepind on sageli liiga kitsas;
piisava eestvedamiseta hääbub;
poliitiliselt haavatav;
ärimaailm huvitub alles siis, kui näeb otsest kasu;
ametnikkond ei pruugi kaasa tulla või vahetub tihti;
probleemid kuhjuvad piiripelasetesse valdkondadesse, kus on vähe ressursse;
sihtinvesteeringud soodustavad aktiivsemaid, n-ö nõrgematel napib raha.
nii saab oma tegematajätmised ja vastutuse teiste osapoolte kaela ajada
| |
tekib sünergia, kuna iga osaleja näeb probleemi ja selle
lahendusvõimalusi oma mätta otsast
| |
kriitiliste probleemide lahendamiseks saab kasutada eri osapoolte
ressursse
| |
infot saab kiiremini edastada ja tõlgendada
| |
kohalikud teavad paremini kui riik, milliseid avalikke teenuseid vaja on
| |