Allikaloend

iDevice ikoon Õigusaktid
  • Asendustäitmise ja sunniraha seadus (AtSS)
  • Avaliku teabe seadus (AvTS)
  • Halduskohtumenetluse seadustik (HKMS)
  • Haldusmenetluse seadus (HMS)
  • Isikuandmete kaitse seadus (IKS)
  • Konkurentsiseadus (KonkS)
  • Kriminaalmenetluse seadustik (KrMS)
  • Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadus (MSVS)
  • Riigi õigusabi seadus (RÕS)
  • Riigisaladuse seadus (RSS);
  • Väärteomenetluse seadustik (VTMS)

iDevice ikoon Kohtulahendid
  • RKHK 3-3-1-57-03 : Kui teabele juurdepääsu võimaldamine võib põhjustada juurdepääsupiiranguga teabe avalikuks tulemist, siis AvTS § 38 lg-st 2 tulenevalt tagatakse juurdepääs üksnes sellele osale teabest või dokumendist, mille kohta juurdepääsupiirangud ei kehti. Õiguspärane ei ole keelduda teabenõude täitmisest ainuüksi motiivil, et teabenõudega seonduv dokument sisaldab muuhulgas delikaatseid või eraelulisi isikuandmeid [--] Teabenõude täitmisest ebaselguse motiivil võib vastavalt AvTS § 23 lg 1 p-le 3 keelduda vaid juhul, kui teabenõude täpsustamisel ei selgu, millist teavet teabenõudja taotleb. [--] Vastavalt AvTS § 17 lg-tele 2 ja 7 tuleb teabevaldajal teabenõude soovitud viisil täitmise võimatusel valida sobiv teabenõude täitmise viis, konsulteerides võimaluse korral enne teabenõude täitmist teabenõudjaga.
  • RKHK 3-3-1-57-03 : AvTS § 39 lg 3 p 1 nägi kolmanda isiku eraelulistele isikuandmetele juurdepääsuõiguse eeldusena ette puudutatud isiku poolt antud juurdepääsuloa. [--] Ka isiku surma järgselt kaitsevad isiku privaatsfääri seadusega sätestatud juurdepääsupiirangud.
  • RKHK 3-3-1-80-04 : Kui maksuhaldur on seisukohal, et haldusmenetluse uuendamiseks puudub alus, siis peab ta menetlema maksukohustuslase pöördumist tavalise märgukirjana ning vastama maksukohustuslasele kirjaga, milles selgitatakse, et menetluse uuendamiseks puudub alus ja taotlus jäetakse läbi vaatamata.
  • RKHK 3-3-1-36-04 :HMS § 68 lg-st 1 ei saa aga teha järeldust, et keelatud on esitada haldusakti kehtetuks tunnistamise taotlusi muudel alustel kui neil, mis on sätestatud HMS § 44 lg-s 1. Isiku selline õigus tuleneb juba PS §-st 46[, kuid haldusorgan ei ole muudele] alustele tuginevat haldusakti kehtetuks tunnistamise taotlust igal juhul sisuliselt menetlema. [--] Välistatud ei ole aga, et isiku sellelaadses taotluses võib olla esitatud andmeid või seisukohti, mis võivad ajendada haldusorganit oma varasemaid seisukohti muutma ja haldusakti kehtetuks tunnistama[--], siis toimub menetluse uuendamine haldusorgani enda initsiatiivil. [--] kui haldusorgani initsiatiivil algatatud haldusmenetluses otsustatakse jätta haldusakt andmata, teavitatakse sellest adressaati ja haldusmenetlus lõpeb.
  • RKHK 3-3-1-54-03 : Vastus [planeeringu avalikustamise käigus tehtud ettepanekule] ei ole haldusakt. Ettepanekule vastamine on osa ettepaneku tegija ja kohaliku omavalitsuse avalikust diskussioonist tulevase planeeringu üle. Vastusele võib ettepaneku esitaja omakorda vastu vaielda, saates täiendava märgukirja. Vastus võimaldab arendada ettepaneku üle avalikku diskussiooni ajakirjanduses, isikute ühendustes, huvigruppides jne. Ettepanekut saab kaitsta planeeringu avaliku arutelu käigus. Omavalitsus võib pärast ettepaneku tagasilükkamist seda planeeringu kehtestamisel siiski arvesse võtta. Seega on lõplikuks otsuseks ettepaneku suhtes detailplaneeringu kehtestamise otsus, mitte vastus.

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License

S.Põllumäe ja R.Sults 19.09.2007