Lõputöö kava näide

Lõputöö kava näide:

1. Lõputöö teema: Rahvaraamatukogu lasteteenindus: Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteeninduse võrdlus. Juhendaja: Dots. Aira Lepik, TLÜ

2. Lõputöö eesmärk on analüüsida ja võrrelda Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteenindust, anda soovitusi Tallinna Keskraamatukogu lastetöö edendamiseks ning välja töötada rahvaraamatukogu eduka lasteteeninduse mudel

3. Lõputöö eesmärgi täitmiseks püstitatakse järgnevad ülesanded:

a. analüüsida rahvusvaheliste erialaorganisatsioonide tegevust laste lugemisuuringute läbiviimise, laste lugemisoskuse ja infokirjaoskuse arendamise ning laste raamatukoguteeninduse korraldamise aspektidest;

b. koguda andmeid, analüüsida ja võrrelda Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteenindust aastatel 2005-2010;

c. teha järeldusi ja pakkuda välja lahendusi Tallinna Keskraamatukogu lasteteeninduse paremaks koordineerimiseks ja efektiivsemaks korraldamiseks, laste lugejakoolituse läbiviimiseks ning laste lugemisoskuse ja infokirjaoskuse arendamiseks;

d. töötada välja rahvaraamatukogu jaoks eduka lasteteeninduse mudel.

4. Uurimismeetodite kirjeldus. Lõputöö kavatsetakse läbi viia võrdleva näidisjuhtumi meetodit (comprative case studies) kasutades. Võrdleva näidisjuhtumi meetod on kombineeritud uurimismeetod, Andmeid kogutakse ja analüüsitakse eesmärgiga luua kirjeldav mudel, mis hõlmab kõiki instantse või juhtumeid seoses uuritava probleemi, sündmuse, aspekti või teemaga. Lõputöö keskendub kahe Läänemere-äärse pealinna, Tallinna ja Helsingi linnaraamatukogude lasteteeninduse võrdlemisele ja analüüsimisele. Andmekogumismeetodina kasutatakse nii statistilisi andmeid kui ka ekspertintervjuud. Lõputöö empiiriline uuringu jaoks kogutakse kõigepealt statistilisi andmeid nii Tallinna Keskraamatukogu kui ka Helsingi Linnaraamatukogu kohta. Statistilisi andmeid analüüsitakse viimase viie aasta kontekstis, sest selle aja jooksul on lasteteeninduse olukord Tallinna Keskraamatukogus oluliselt muutunud. Statistiliste andmete kogumisel pööratakse tähelepanu eelkõige nendele andmetele, mis võimaldavad analüüsida lastetöö efektiivsust, lastetööd mõjutavaid tegureid ja tulemusi. Statistilisi andmeid kogutakse järgnevate näitajate kohta 2005- 2010. aastate lõikes:

a) linnaelanike arv Tallinnas ja Helsingis , sh. laste arv Tallinnas ja Helsingis;

b) raamatukogu lugejate arv Tallinna Keskraamatukogus ja Helsingi Linnaraamatukogus, sh. laste arv;

c) raamatukogu fondi suurus, sh. lastekirjanduse osakaal;

d) raamatukogu külastuste arv Tallinna Keskraamatukogus ja Helsingi Linnaraamatukogus, sh. laste külastused;

e) laenutuste arv Tallinna Keskraamatukogus ja Helsingi Linnaraamatukogus, sh. laste laenutused;

f) lastele korraldatud näituste ja lasteürituste arv Tallinna Keskraamatukogus ja Helsingi Linnaraamatukogus.

Peale statistiliste andmete kogumist on kavas läbi viia süvaintervjuud nii Tallinna Keskraamatukogu kui ka Helsingi linnaraamatukogu lasteteeninduse peaspetsialistide ja juhtkonnaga.

5. Lõputöö esialgne struktuur:

1. peatükk - Lasteteenindusega seotud aspektid rahvaraamatukogus

a. rahvaraamatukogude lasteteenindus rahvusvaheliste erialaorganisatsioonide tegevuses

b. rahvaraamatukogude lasteteeninduse kujunemislugu

c. rahvaraamatukogu roll laste lugemisharjumuste kujundajana

d. laste infokirjaoskuse edendamise võimalusi rahvaraamatukogus

2. peatükk Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteeninduse võrdlemine

3. peatükk Järeldused ja soovitused Tallinna Keskraamatukogu lasteteeninduse parendamiseks

 

6.Kasutatavate allikate ülevaadet:

American Library Association (1989). Presidential Committee on Information Literacy. Final Report. Chicago: American Library Association. - http://www.ala.org/ala/acrl/acrlpubs/whitepapers/presidential.htm

American Library Association (2004).- http://www.ala.org/

Brozo, W. (2002). To Be a Boy, To Be a Reader: Engaging Teen and Preteen Boys in Active Literacy.- Newark, Del. : International Reading Association.

Doyle, C.S. (1994). Information literacy in an information society: a concept for the information age. ERIC Digests andmebaasis

Fasick, A. M. (1991). Guidelines for Children's Library Services. The Hague: IFLA Headguartes (IFLA Professional Reports : 25).

Fasick, A. M. (1996). Guidelines for Library Service for Young Adults - http://www.ifla.org/VII/s10/pubs/guidelines-e.pdf

Fathauer, E., Rogalla, M. (2000). Celebrating a Century of Service to Children: A History of Children's Services at the Champaign Public Library, 1899-1999. - Illinois Libraries, 82, 1.

Gorman, G.E. (1997). Qualitative research for the information professional. A practical handbook. London : Library Association Publishing

Koren, M. (2003). Children´s Right and Library Best Practices. World Library and Information Congress: 69th IFLA General Conference and Council. - http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/007e-Koren.pdf

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License