4.1.2 Organisatsioonipõhised arengukavad

 

Strateegilise planeerimise 2006.a käsiraamat väidab, et riigieelarve planeerimise ja aruandluse mõistes olulisemad strateegilised dokumendid organisatsioonipõhised arengukavad. Nende abil viivad juhid organisatsiooni tasandite ja funktsioonide lõikes ellu otsuseid. Arengukavad tuginevad strateegilistele dokumentidele. Näiteks Siseministeeriumi valitsemisala arengukava sisejulgeoleku tegevusvaldkonna kõige olulisemateks strateegilisteks alusteks on:

  • Eesti Julgeolekupoliitika alused;
  • Eesti siseturvalisuspoliitika põhisuunad aastani 2015;
  • Kriminaalpoliitika arengusuunad aastani 2018;
  • (täpsem loetelu VAAK 2012-2015).

Oluline on tähele panna, et organisatsioonipõhise arengukava finantsplaanis on oluline ära tuua tegevusvaldkondade ja meetmete maksumused aastate ning finantseerimisallikate lõikes kogu valitsemis- või haldusalas. Siia koonduvad kõigi valitsemis- või haldusala asutuste (sh ministeeriumi) tegevusvaldkondade maksumused. Meetme kulueelarve hõlmab meetmega otseselt seotud tegevuste kulusid ning nendega kaudselt seotud kulusid (tugiteenused). Meetmega otseselt seotud kulud peavad olema kajastatud vastava meetme eelarves; meetmega kaudselt seotud kulud peavad olema kajastatud kõigi meetmete eelarvetes, mille elluviimiseks kulu tegemine vajalik on.(Strateegilise...2006)

Vaata lähemalt "Strateegilise planeerimise käsiraamatu" lk. 23-25 ja 46-48 toodud materjale. Tutvu strateegilise arengukava koostamise protsessiga Anne Valgu e-õpiobjekti Strateegilise juhtimise põhimõisted ja protsess alapeatüki 4. Strateegiatöö protsess etappide lõikes abil.

 

 

 

 

IDevice küsimuse ikoon Mitut liiki organisatsiooni arengukavasid on kehtestatud?
  
üks
kaks
kolm
neli

IDevice küsimuse ikoon Kes otsustab valitsemisala riigiasutuse arengukava koostamise otstarbekuse üle?
  
riigisekretär
minister
riigiasutuse juht