Arusaamised õppimisest ja õpetamisest on pidevalt muutunud. Kui vaadelda erinevaid õppimise teoreetilisi käsitlusi, siis millised põhilised erinevused võiksite välja tuua biheivioristliku mudeli ehk vana mudeli ja konstruktivistliku ehk uue mudeli puhul.
Õpetamise ja õppimise erinevusi on mitmeid, kuid põhilised on nendest toodud allolevas tabelis. Arvestama peaks ka seda, et biheivioristliust mudelist kasvas välja sotsiaalse õppimise mudel ja konstruktivism kasvas välja kognitivismi mudelist. Seega on need omavahel mõningal määral seotud.
Biheivioristlik mudel
Konsturvistlik mudel
1.Oskuste õpetamine toimus alates madalamast tasemest kuni kõrgtasemini
1. Õppimine toimub läbi probleemide põstitamise, võimalike vastuste/lahenduste avastamine
2.Oskused on selgelt määratletud ning nende kontrollimine on võimalik testide abil
2. Põrgimine üldiste eesmärkide poole, mis kujundavad üldidi oskusi, nt. probleemide lahendamise ja uurimise oskused
3. Põhirõhk on individuaalsel tööl
3. Põhirõhk on rühmatööl
4. Traditsiooniliste õppe- ja hindamismeetodite kasutamine (loengud, tegevused ja testid, millel on olemas oodatavad vastused)
4. Alternatiivsete õppe- ja hindamismeetodite kasutamine (avatud vastustega küsimused, uurimis- ja arendustööde tegemine, hindamine õpilase üldise tegevuse või õpetaja kirjelduse alusel)